tirsdag 17. juni 2008

Ok, da var vi i gang!

Jeg har holdt på med et slags gå-ned-i-vekt prosjekt en god stund nå, men de store resultatene har latt vente på seg. Etter å ha sett hva Camilla har fått til siden april i år har jeg blitt veldig inspirert til å klare det samme. Vi har omtrentlig samme utgangspunkt når det gjelder vekt. Så dette skal jeg klare! Det krever selvdisiplin og trening. Men det skal jeg få til.

Utgangspunktet mitt er 82,2 kg. Det utgjør en BMI på 26. Jeg ønsker å komme meg ned på 65 kg. Det vil utgjøre en BMI på 20 og være godt innenfor normen.

Det hadde vært fint å få til dette til skolestart i slutten av august. Men å gjennomføre et slikt program i løpet av sommeren kan være vanskelig. Dessuten går jeg for tiden påp-sprøyte. En bivirkning av den er at kroppen min samler fett. Den jeg tok i april var den siste jeg tok, og den går ut 23. juli. Da begynner jeg på p-piller og håper at kroppen min slutter å samle fett. Men før det kan det være vanskelig å miste veldig mye kroppsfett.

Derfor setter jeg meg som mål å nå 65 kg innen utgangen av oktober dette året. Det betyr 17,2 kg ned i løpet av fem måneder.

Jeg skal spise litt hver tredje time. Middag skal være hovedmåltidet mitt, og jeg skal helst ikke spise etter kl. 20.
Jeg trener på treningssenter eller ved å sykle. Og jeg går så mye som mulig.

Jeg skal blogge hver dag det lar seg gjøre.

Hver mandag morgen skal jeg veie meg og legge ut resultatet.

Ønsk meg lykke til, og kommenter gjerne innleggene.

Ingen kommentarer: