torsdag 10. juli 2008

Reviderte mål

Jeg begynte med et mål om å gå ned fra 82,2 kg til 65 kg ut oktober. Men dette må jeg revidere litt. Målet mitt er litt overdrevent, rett og slett. I tillegg har jeg fått bekreftet hypotesen min om at det er vanskelig å gå ned i vekt slik jeg skal i ferier. Jeg trenger et regelmessig liv uten alkohol hver dag, snop, stillesitting og uregelmessige måltider. Etter nesten to uker på hytten ar jeg drukket alkohol hver dag, for det meste spist to måltider om dagen og knasket yogurtnøtter hver kveld. Så fra å ha gått ned 1,3 kg har jeg gått opp mer enn utgangspunktet mitt var! Og det merker jeg på kroppen. Men jeg har vært flik og syklet tre lange turer.
Så, nytt mål:
Jeg skal gå ned til 70 kg. Det gir meg en BMI på 22,6 som er godt innenfor min normalvekt. Og mens det er ferie skal jeg bedrive skadebegrensning. Jeg skal ikke ha noen eksakte mål for hver uke, men jeg skal forhindre at jeg eser ut. Så begynner jeg heller igjen når sommerferien er over, det vil si mandag 18. august. Da er det en uke til jeg begynner på skolen igjen. Da begynner jeg med ukentlige målsetninger for me selv igjen.

Ingen kommentarer: